Öppna spisens programtablå

En lätt vridning på huvudet skiljer TV:n och öppna spisen åt hemma hos oss.
Jag föredrar lite pang-pang, spänning, action, teknik och lyckliga slut.

KVÄLLSÖPPET
Det ringer på dörren eller telefonen. Nån som vill kolla läget. Eller vill att jag ska kolla.

DOKUSÅPA
På riktigt. Utan utröstning, pakter och med nåt att äta och kaffe.

STARKE MAN
Har här en helt annan betydelse för mig än TV-personlighetens.

NYHETERNA
Surfar gärna, ringer gärna, läser gärna framför brasan.
Precis när som helst, vart/vem/vad som helst. Eller inte alls.

SOLSIDAN
Jo, jag vet också människor som är lite speciella. Och dom som tycker att jag är det.

IDOL
En som aldrig gör mig besviken: JK.

HALV ÅTTA HOS MIG
Klockslaget är inte viktigt. Men rätterna. Och sällskapet. Idag: Lax till halv sju. ME.

LET’S DANCE
Dansar gärna på bordet – särskilt effektivt när saker går emot en, när saker är riktigt svåra och t o m omöjliga. Dansar på bordet gör man för att svårigheterna leder till något riktigt bra – därför kan man dansa redan i förväg. (Knäppt? Ja!)

UPPDRAG GRANSKNING
Böcker, artiklar, podcast, samtal funkar utmärkt. Bäst är det när någon tänkt längre än jag. Inte svårt att hitta.

GO KVÄLL
Så där mysigt du vet, lite av varje:
Något att äta, musik, kloka tankar, lästips, gör-om-mig.

EN SKRÄCKFILM från 1998
Vill egentligen inte se den igen men ibland är det nyttigt.
Filmens innehåll påminner mycket om min situation idag men en hel del saker skiljer sig mycket åt – men titta: jag har samma frisyr och samma fru, samma dröm. Ingen av dom vill jag vara utan…ja, det ska vara frisyren då.

SÅ MYCKET BÄTTRE
Tänker på det nya som hänt. Ett tag tänkte jag att dom (JH, PS, MA) skulle göra en cover (tolkning) men dom skriver nytt. Känns så mycket bättre.

BOLIBOMPA
Ankan Anki är en favorit men hoppas att ”hänget” med NK kommer att fortsätta även om logistiken är lite klurigare nu.

LYXFÄLLAN
På riktigt. På sätt och vis. Ser fram emot balans långt, långt innan signaturen går på…!

EXTREME HOME MAKEOVER
Rensar mer än jag river. Stryker mer än jag har specialprojekt. Gråter inte lika mycket som när jag ser det på TV.

DRAKNÄSTET
Född sån. Funderar ofta på idéer och projekt. Vid öppna spisen kan man forma idéer och bryta dom mot någon som är klokare, djärvare, försiktigare. Bra test.

ACTION
Granved smäller och sprätter mer än björk – nämnde jag att jag föredrar pang-pang och action?

SLUTLIGEN
– Öppna spisen upprepar sig aldrig
– Ibland speglas mitt ansikte i glasskivan.

Kommentera

