US

Ni som läst tidigare inlägg har troligen lagt märke till att jag inte skriver ut namn på människor – istället väljer jag att bara skriva initialerna.

US är en väldigt speciell person.
Åren är fler än fyra tjog. På väg mot halvfems.
Har alltid något att berätta.
Nu för tiden upprepas ofta historierna.
Jag har hört några förut.
Det gör inget.
Jag är avundsjuk.
Skulle vilja kunna äga sådana historier.
Möten och äventyr. Spelar ingen roll vilken dag i veckan eller vilka koordinater – det händer alltid något utöver det vanliga.
Det mesta är sannolikt. Och då menar jag likt sanningen.
En del är helt osannolikt. Och då menar jag olikt osanning. Alltså helt sant.
Enkla samtal och möten som leder till vänskap för all framtid. Avtryck som skapar bilder tåligare än tatueringar. Handlingskraftig och ihärdig utöver alla gränser. Spelar ingen roll om det handlar om att stapla stolar, lyssna på någon som knappt hunnit fylla finne, skjutsa hit och dit, duka av bord, se till att människor hälsar på varandra, protestera mot något alla vet är fel men som ingen vågar protestera mot. Lyfta personer eller frågor som bara ligger och dammar igen.

US är en hjälte.
En dag möter US alla de människor som påverkats av USs liv på en stadion större än alla tidigare arenor tillsammans. Då får de möjlighet att säga tack för att du såg mig, tack för att du lyssnade, tack för att du vågade.

One response to “US

  1. Jag är glad att jag fick uppmuntra honom när han hade det som svårast för ett par år sedan. Jag sa till honom att han fortfarande har mycket kvar att ge och att han skulle hålla blicken stadigt fäst vid målet och den segerkrans som väntar honom för en lång och trogen tjänst. Jag är övertygad om att US kommer att få en hjältes mottagande när han får träda in på den himmelska arenan och får höra dom vackraste orden av dom alla: – Väl gjort min gode och trogne tjänare!
    //Chasid

Kommentera

