Idag: Min första arbetsdag


Idag torsdagen den 24 nov 2011 är min första arbetsdag.
Den sista kan bli om ganska precis en månad.

Arbetsplats:
Prisma Light i Tibro, ingår i Prismagruppen.

Det mest kända företaget i gruppen är: Prisma Teknik.
Prisma Teknik är världsberömt för sina övergångssignaler.
Signalerna både lyser, låter och låter sig styras av fjärrkontroll.
När du passerar ett övergångsställe nästa gång – lägg märke till en av fördelarna med deras produkt (nästan ett party-trick): det klickande ljudet – som ökar om ljudnivån runt omkring är hög, minskar om den är låg.
Testa det genom att klappa i händerna, brumma högt med en bil, sjung en sång eller nåt…
Prisma Teknik har även två andra egna produkter: vevaxelindikatorer och tryckknappar.

PRISMA LIGHT
Företaget jag ska jobba hos under december sysslar med
belysning, GATUBELYSNING med LED-teknik.
Fördelar:
– minimala underhållskostnader,
– låååååång livslängd,
– styr varje enskild lampa via radiokommunikation,
– drar löjligt lite ström.

MIN FUNKTION
Ja, det är just det vi ska komma fram till under december månad.
Jag påstår ju själv att jag är kreativ, uthållig och noggrann.
KREATIV Det gäller att med stor ödmjukhet och relativt små ekonomiska medel skapa kontakt, förtroende och försäljning i en bransch med många och stora företag som har lång erfarenhet och mycket muskler.
Jag har erfarenheter av kommunikation och grafiskt arbete. Det kan komma väl till pass.
UTHÅLLIG En månad, tänker du. Är väl inte svårt att vara uthållig en månad.
Jo, du, svarar jag. Nästan svårare skulle nog en del säga.
NOGGRANN Jag har för vana att göra det jag gör helhjärtat.

Min förhoppning är att det blir en fortsättning, men nu är fokus på nu.
Man vet så lite om framtiden, sig själv och omgivningen. Bra att få prova på.

Det enda jag säkert vet att det här känns helt rätt och väldigt spännande.

MEN
– Visst bor väl Mac & Mimmi i Jönköping?
Ja, det gör vi.
Jag pendlar. Tjänsten är en halvtid och jag kommer att sova över i Tibro en till två nätter i veckan.

Frågor på det?

Besök hemsida för Prisma Light

6 responses to “Idag: Min första arbetsdag

Kommentera

