En enkelt val


– Vill du ha en apelsin?
– Det heter: ”ett apelsin”!
– Vill du?
– Vaddå?
– Ha en apelsin?
– Det heter ”ett apelsin”!
– Ja, ja…vill du ha?
– Näe.

——-
Har haft liknande samtal när det blir fokus på fel saker liksom.
En klädstil, dialekt eller ordval har stört mig så att jag missat att det var någon som ville mig något. Något bra.
Mitt fokus har varit på att den här personen tycker något jag inte tycker att man ska tycka. Därför har jag missat chansen att se något, lära mig något. Nytt. Nyttigt.
Fokus, fokus, fokus.
Idag ska jag inte låta mig luras, distraheras.
Idag ska jag se det som är viktigt.
Höra det som är angeläget att uppfatta.
Idag.
Och imorgon.
Men först idag.
Den är verkligen ett utmaning.

Kommentera

