Min domare

Mac betyder ”son”
Mitt andra namn, Daniel, betyder ”Gud är min domare”

Trivs väldigt bra med båda mina namn och betydelsen.

Det är relativt lätt att hitta info om sitt namn på nätet. Och det kan pigga upp.

Men ikväll heter både jag och M:
Anders.

Det blir enklast så.
Vi är värdar på fest med 78 gäster och under de korta timmarna så är det OK att tilltala alla med föremålets namn.

Lär man sig fler namn under kvällen så är det bra, så klart men i och med att namnfrågan inte blir ett hinder för samtalsstart så kan det bli många givande samtal och kanske starten på nya vänskapsband. Livslånga.

Kommentera

