Arbetsdag nr 7 på Prisma Light i Tibro

20111213-192236.jpg

Trivs på jobbet – Prisma Light.
Intensiva dagar passar mig.
Även om gårdagen blev lite för lång, arbetsdagen alltså. Dagar är annars lagom långa tycker jag. Nätterna, däremot, kan bli korta.
I min värld är nätter korta när dom börjar sent, gör inget alls om som slutar tidigt om dom bara började tidigt.
I en del avseenden är jag fortfarande tonåring, kanske bara är i ett, och det är att jag gärna sover till mitt på dan – nån gång emellan.
En annan lyx är att lägga sig att sova halv sju.
Händer inte ofta men är lyxigare än något annat jag kan komma på just nu.

Just nu sitter jag på ettans buss (Tibro-Skövde). Snart byte till tåg. Väl i Jönköping blir jag hämtad av limo. TL hämtar mig i sin Golf (extra kort limo) och tar mig via mataffären hem.
Anledningen till denna lyx är det dåliga vädret. Tack för det TL!
Och M som ordnade det.

Fick skjuts till bussen.
Tack PB! Fin bil.

Nu på tåget.

Jobbet, ja.
Fokus ligger just nu på att förstå. Se. Begripa. Många märkliga ord och benämningar. D-godkänd – e’ den D?
CRI. Luminens…eller var det Luminiscens…eller…luminans…
– Är det en titel som ingår i ramsan varje Nobelpristagare inleder till tal med…näe, det har med ljus att göra. Går inte närmare in på det nu. Vill bara förklara att det är mycket nytt nu.
Dialekten i Tibro är svårskriven men lita på mig när jag skriver att den piggar upp.
Jag skulle gärna ha en husläkare från Tibro men väljer nog begravningsentreprenör med annan accent.

Ny Teknik skriver idag: att massor av LED-lampor är underkända.
Jag skriver idag: Prisma Elliot är inte en av dom underkända.

En av mina arbetsuppgifter är däremot att göra Prisma Elliot välkänd.

Vi bygger just nu om hemsidan. Den är inte publik ännu. Men meddelar när den är.
Den kan bli navet i kommunikation/information.
Undrar om tuppen får vara med?

På måndag blir det sälj, sälj, sälj.
På ett trevligt och stillsamt sätt.
Och effektivt.

One response to “Arbetsdag nr 7 på Prisma Light i Tibro

Kommentera

