Ur tiden

20111227-115451.jpg

20111227-115510.jpg

Bilderna kommer från en ”fin” uraffär i Västernorrland. En av butikens leverantörer har låtit butiken få en exklusiv skylt med deras exklusiva varumärke på.
När man talar om riktigt fina ur så nämns ofta detta varumärke. Visarna tickar inte – de flyter fram. Riktigt exklusivt. Det finns modeller som kostar så mycket att man knappt kan uttala det.

När jag la märke till att den fina skylten visade fel tid så gjorde jag personalen i butiken uppmärksam på det då jag tyckte det borde kännas lite pinsamt – både för butiken som säljer produkter vars uppgift är att visa rätt tid – och den leverantör som anses leverera några av världens bästa tidvisare.

Svaret jag fick var att de kände till problemet och leverantören har samma problem med många av sina skyltar.

Märkligt att de inte tar ner skylten, tycker jag. Det bara måste skada varumärket.

Det ska tilläggas att mitt samtal med butiken inträffade för minst tre år sedan.

Idag gick jag förbi igen och tog bilderna jag bifogar här.

Tilläggas kan också att bilderna togs vid ca 11.30.

2 responses to “Ur tiden

Kommentera

