Tibro 200%

Sedan 1 mars jobbar jag heltid i Tibro.
Fr o m nån gång i juni bor jag även i Tibro till 100% och strax därefter bor även M i Tibro permanent.
100% jobb, 100% bostad = 200%

Skriver inte att M bor 100% i Tibro eftersom hon kommer att jobba kvar på Kungsporten och därför bor över i Jönköping/Huskvarna ett par nätter i veckan.

Så totalen blir väl till slut nånstans mellan 200-400% om hela familjen ska räknas in i detta blogginlägg.

Min arbetsplats heter Prismahuset och arbetsgivaren Prisma Light AB.
Min allra närmaste kollega heter Pelle Bäckrud.
I Prismahuset finns även fabriken som tillverkar produkterna vi säljer men det får jag berätta mer om en annan gång.

Vad jag gör?

Jag: reklamgubbe. Det handlar mycket om kommunikation och och ibland trycks det ut på papper som en trycksak eller annons men mitt arbete handlar väldigt mycket om telefonsamtal, kundträffar, ljusberäkningar (!) och möten och samtal med människor.
Produkten vi säljer heter Prisma Eliott och är en gatubelysning som med LED-teknik sprider ett jämt, brett och vitt ljus.
Vitt ljus, tänker någon, kanske…lampor lyser väl vitt…vad annars?

Eliott är en gatubelysning och den gamla gatljustekniken ger ett gult ljus.
Om du inte tänkt på det så är det OK.
Man tänker inte på hur bra vitt ljus är förrän man ser det – titta här!
När man sedan får elräkningen förstår man ytterligare en fördel.
Prisma Eliott ger mycket ljus med lite kraft.
– Det finns faktiskt cykelvägar som Eliott lyser upp trots att armaturen
lyser med bara 5 W.

Det är nu en del utbrister ”Five what?”

OK. Låg elförbrukning verkar ju vara en fördel lätt att förstå men någon undrar kanske fortfarande varför ”vitt ljus” skulle ge någon poäng.
Det är nu det blir lite spännande.
Vitt ljus innehåll många färger, många fler än gammal teknik. En ljuskälla som skickar ut många färger har förmågan att visa många färger.
Lite som människor faktiskt.
Människor med många erfarenheter har lättare att uppfatta, förstå och ta tillvara på andra människors erfarenheter.

Men kan man bo i Tibro?

Ärligt talat – det hade jag inte rekommenderat någon som frågat förut.
Men nu vet jag bättre. Det avgörs ju gärna av hur och var man ska bo. Vi har fått tag i en lägenhet i ett två-familjshus. Vår enda granne och hyresvärd är en skön kille som är på väg mot tresiffrigt. Standarden (på lägenheten) är typ 70-tal men med lite färg på väggarna och egen styling så blir det finfint.

Jag kommer säkert att återkomma med inlägg som handlar om
både Tibro, hyresvärd och belysning.
I lagom doser.

2 responses to “Tibro 200%

    • Det ska jag mycket gärna svara på när du berättar vad du hette innan du bytte namn till Carl Anka.

      :-)

      – Har du nyligen flyttat till Nybro, eller är du bara på tillfälligt besök?

Kommentera

